Archiwum 15 grudnia 2016


Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech...
Autor: bestmobilsport
Tagi: wypożyczalnia samochodó olsztyn   wynajem samochodów olsztyn   wypożyczalnia aut olsztyn   wynajem aut olsztyn  
15 grudnia 2016, 11:27

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach



Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest świetne. Jednak wydatek łatwo się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają Wypożyczalnia samochodów Olsztyn .



Wypożyczalnia samochodów wtedy w własnym kraju ciągle biznes mało znany. Wśród rodaków pokutuje mit, że na wypożyczenie auta pozostawać tylko najbogatszych, i żeby uruchomić taką pracę, potrzebne są duże nakłady, które potrafią się absolutnie nie zwrócić. Tymczasem Polska to zbyt z długim potencjałem.



Prowadzenie wypożyczalni samochodów zaczęło się opłacać, gdy Polska przystąpiła do Grupie Europejskiej, a granice zostały założone. Dzięki temu swój kraj zaczęło odwiedzać jeszcze dużo turystów, zaś zatem teraz oni są drinkiem z powodów napędowych tego sklepu.

– Konkurencja na własnym rynku istnieje naprawdę duża. Mieszka na nim trochę ważnych światowych firm, m.in. Avis Rent a Car, Herz czy Europcar, tylko nie brakuje również mniejszych wypożyczalni o zasięgu lokalnym – mówi Katarzyna Dobrzyńska, menedżer ds. marketingu i PR w spółce Avis. – Wystarczy jednak spojrzeć nawet na sytuację w Niemczech by stwierdzić, iż na bliskim rynku można również wiele zdziałać. Na 80 mln ludzi Avis Niemcy posiada flotę ponad 15 tys. samochodów. W Polsce, przy ok. 40 mln ludzi, Avis dysponuje flotą 1,5 tys. samochodów zaś stanowi obecne najbogatsza w Polsce flota w wynajmie średnioterminowym, więc od 1 do 12 miesięcy.



Auto dla goście



Uruchomienie wypożyczalni samochodów rozpoczęło się inwestować w sezonie przystąpienia Polski do Grup Europejskiej oraz zaczęcia granic dla ludzi innych krajów Wspólnoty. Dzięki temu własny świat zaczęło odwiedzać coraz bardzo turystów, natomiast wtedy dokładnie turystyka stanowi jedynym z względów napędowych tego biznesu. Pozytywny wpływ na branżę pamiętało ponad wejście do Polski tanich linii lotniczych.



Drugim filarem, na jakim naszą praca opierają wypożyczalnie samochodów, są klienci biznesowi. Firmy wypożyczają pojazdy dla swoich gości, ale i dla pracowników, którzy wykonują sklepy w obcym mieście. Koszty wynajęcia auta są prostsze niż np. koszty pracowniczych taksówek. Oprócz wynajmu krótkoterminowego, popularny wśród firm jest więcej tzw. wynajem średniookresowy, który żyje kilka miesięcy Wypożyczalnia samochodów Olsztyn . Czerpią z niego nazwy, które w niedługim czasie muszą przygotować flotę samochodów przeznaczoną do obsługi konkretnego projektu w oznaczonym terminie. Dzięki owemu nie muszą ponosić wielkich kosztów zakupu nowych samochodów również nie muszą prowadzić ich, kiedy projekt zostanie już zrealizowany.



Jednak najważniejsi są tzw. klienci assistance, lub firmy ubezpieczeniowe, które wynajmują auta jako pojazdy zastępcze dla naszych podopiecznych.

– O ile w sukcesu klientów turystycznych popyt istnieje w długiej ilości sezonowy, wtedy na zbycie aut zastępczych (assistance), pomimo nieznacznych wahań, prowadzący wypożyczalnię może mieć na w granicę stały poziom zleceń – mówi Łukasz Mozolewski, specjalista ds. sieci wynajmu krótkoterminowego Global Rent a Car. – Jednak współpracę z operatorami assistance łatwiej jest nawiązać trudnym i dobrym wypożyczalniom. Zatem warto poznać przystąpienie do budowie franczyzowej, ponieważ to zapewnia nie tylko dostęp do floty pojazdów, ale przede wszystkim stały napływ zleceń typu assistance.



Samochód z lotniska



Wypożyczalnie samochodów najczęściej tworzą w miejscowościach lotnisk czy dworców kolejowych, tylko na wynajmie samochodów można korzystać chociażby w centrach mających tanio niż 100 tys. mieszkańców, bo konkurencja w takich zajęciach jest sporo mniejsza. Poza tym w krótszych miastach łatwiej znaleźć miejsce na parking, który powinien oglądać się w naturalnym sąsiedztwie biura.



– Parking winien stanowić ograniczony i chroniony. Warto także nawiązać zgodę z myjnią, bo standardem jest, by przed wszystkim wydaniem pojazd został umyty – tłumaczy Łukasz Mozolewski.



Powierzchnię i stopień zróżnicowania floty zmuszone są przede wszystkim popytem na określone pojazdy, i tenże chce od środki lokalnego rynku. Kompletując flotę trzeba i wziąć pod opiekę grupę docelową, do jakiej skierowane będą znane usługi. Klienci instytucjonalni oraz turyści poszukują samochodów szerszych także dużo reprezentacyjnych, takich jak np. Ford Mondeo, czy Toyota Avensis. Wśród klientów innych najogromniejszą renomą napawają się auta z grupy ekonomicznej – Toyota Yaris i Opel Corsa.



– Rozpoczynając działalność warto wyposażyć się najpierw w pewien, dwa pojazdy z dowolnego wielkiego segmentu, a flotę rozbudowywać dopiero w momencie, kiedy poznamy rynek i dowiemy się, na jakie auta w bliskim terenie stanowi najpoważniejsze zapotrzebowanie – wyjaśnia Łukasz Mozolewski. – W normalniejszej kondycji są osoby prowadzące franczyzowe wypożyczalnie samochodów, ponieważ mogą stosować z świadomości i doświadczenia franczyzodawcy, pamiętają i ułatwiony wstęp do floty pojazdów. Dzięki temu zamiast martwić się o finansowanie kolejnych zakupów, franczyzobiorca może skoncentrować się na pozyskiwaniu klientów.



Kosztowny interes



Największym problemem, z którym muszą zmierzyć się przyszli właściciele wypożyczalni samochodów, są koszty stworzenia, a później utrzymania floty. Pojazdy można zdobyć na kredyt, uzyskać w leasing, lub skorzystać z propozycji wynajmu długoterminowego. Choć koszty kredytowania lub leasingu wydają się niższe z wynajmu długoterminowego, to a trzeba do nich doliczyć również wydatki na serwisowanie, przeglądy, wymiany i trzymanie ogumienia. Popularniejszym i praktyczniejszym rozwiązaniem jest wynajem długoterminowy, bo wszystkim zabiera się firma prowadząca flotą.

– Jeśli planujemy otworzyć wypożyczalnię, która zamierza w swojej ofercie 20 samochodów, zatem na sfinansowanie ich zakupu potrzeba nam co kilka 1 mln zł. Dlatego ogólnopolską sieć są Wynajem aut Olsztyn w mieszkanie pracować tylko firmy dysponujące dużym pieniądzem lub zdolnością kredytową – mówi Łukasz Mozolewski.



Sporo kosztuje i utrzymanie floty. Im nowsze i piękniejsze pojazdy nosimy w bliskiej możliwości, tym wyższe są koszty ich życia, ale i ważna na nich dobrze zarobić.

– O ile utrzymywanie małych nowych aut nie przekracza kwoty 1,5 tys. zł miesięcznie za pracę, więc w sukcesie pojazdów prestiżowych kwota ta sięga kilku tys. zł – wyjaśnia Mozolewski.



Podliczając koszty prowadzenia wypożyczalni samochodów powinien także uwzględnić: czynsz za wynajem biura, wynagrodzenia dla pracowników, prowadzenie działań reklamowych, lub i koszty podstawiania aut do odbiorców. Średnie miesięczne koszty zależą zatem w całej skali od wielkości posiadanej floty także od pierwsze obsługiwanych zleceń.



Biznes na doczepkę



Wspominając o prowadzeniu wypożyczalni aut nie należy zapominać o przyczepach. Nie wszystek jest właścicielem busa lub kombi, a przyczepa pozwala przewieźć prawie wszystko – materiały budowlane, meble w trakcie przeprowadzki, czy dopiero co zakupioną lodówkę. Stacje paliw Orlen i Statoil poruszają się wypożyczaniem seryjnie produkowanych przyczep, ale wybór jest daleko delikatny. Klienci dysponujący większe zaufania czerpią z kolejnych elementów. Jednym z nich stanowi firma Ta-No, założona 15 lat temu przez Tadeusza Nockoskiego, wykorzystująca się wypożyczaniem, naprawą, sztuką i przyczep oraz zabudową aut.



– W swej firmie można pożyczyć blisko sto przyczep w 30 rodzajach. Mężczyźni są określone wymagania dotyczące parametrów, takich jak: długość, wysokość, rozstaw osi, ładowność, specjalne mocowania, a nawet kolor. Jeśli żadna przyczepa nie spełnia kryteriów, sami powodujemy ją pod rozmiar i dodajemy homologację, jeśli klient sobie tego życzy. Indywidualne zamówienie realizujemy od samego dnia do półtora miesiąca. Wiemy, że kupujący nie zawsze używają sprzętu zgodnie z wykorzystaniem i wożą na dowód cięższy ładunek niż powinni, dlatego instalujemy dodatkowe wzmocnienia konstrukcji – mówi Jakub Nockoski, dyrektor marketingu Ta-No i zarazem syn właściciela.



Oprócz przyczep, firma oferuje również specjalne pasy oraz kliny mocujące. Koszt pożyczenia dwukołowego samochodu na jakąś dzień waha się od 30 do 220 zł. Przy okresie większym niż cztery dni cena podlega negocjacji. Każda z przyczep jest obowiązkowe ubezpieczenie OC, którego roczny koszt wynosi 30-100 zł. Zniżki można uzyskać dzięki prowadzeniu floty przyczep – tak jedno gdy istnieje wówczas w przypadku samochodów. Klient podpisuje ponadto stosowną umowę, w której zobowiązuje się do pokrycia kosztów ewentualnych szkód. Droższe przyczepy mają wmontowany GPS, dzięki któremu pracodawca może spróbować, gdzie dostaje się jego sprzęt. Ta-No z paru lat nawiązuje współpracę z kontrahentami z oryginalnych strony Polski – z Gdyni, Katowic, Poznania, Łodzi, Lubonia.

– Biznes pokrywa się nie chociaż w znacznych miastach, dobra pozycja to i okolica ruchliwej drogi, dlatego mój artykuł uważa się przy ulicy Warszawa-Katowice. Istotny stanowi cały rynek na sprzęt, nie potrzeba specjalnych zabudowań. Seryjna produkcja przyczep bagażowych pod marką Krafter, którą ustalili w ostatnim roku, sprawiła że zdecydowaliśmy się na badanie partnerów, którzy poprowadzą wypożyczalnię i zostaną dilerami wytwarzanego przez nas sprzętu. Przedsiębiorcy, którzy podpiszą z nami umowę, będą potrafili zająć się sprzedażą i wypożyczeniem przyczep Krafter na gruncie całego świata – mówi Jakub Nockoski.



Taki biznes można pokazywać jako dodatkową pomoc w ramach już będącej firmy. Wystarczy teren, gdzie będzie stał sprzęt – na dowód stacja benzynowa, zakład blacharski lub wulkanizacja. Dobrym polem do uprawiania biznesu jest sąsiedztwo ruchliwej drogi przy wylocie z szerszego miasta.